Software Engineer

لپ‌تاپ جدید توشیبا با عمر باتری باورنکردنی

پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

کمپانی توشیبا اعلام کرده است که سری الترابوک‌های آن با نام Kira ویژگی بسیار جالبی دارند؛ این لپ‌تاپ‌های فوق سبک قادرند تا 22 ساعت شارژ را در خود نگه دارند. همانطور که می‌دانید لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های Haswell به طور معمول 10 تا 12 ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارند و اگر این ادعا صحت داشته باشد اتفاق بسیار مهمی در عرصه لپ‌تاپ‌ها رخ می‌دهد.

toshiba

این محصول که به نام Dynabook Kira V654 شناخته می‌شود دارای امکانات متنوعی است که از آن جمله می‌توان به یک پردازندهCore i5 1.6 تا 2.6 گیگاهرتزی، رم 8 گیگابایتی، 128 گیگابایت درایو سالید استیت و پشتیبانی از استانداردهای ارتباطی مرسم نظیرHDMI، USB 3.0، Wifi 802.11ac اشاره نمود. رزولوشن نمایشگر 13 اینچی این لپ‌تاپ اندکی پایین است ((1366x768 با این حال همین امر باعث شده تا مصرف باتری آن به پایین‌ترین میزان ممکن برسد.
شاید رزولوشن تصویر این لپ‌تاپ سبک (با وزن 1.12 کیلوگرم) برای شما کمی پایین باشد؛ در این صورت می‌توانید مدل دیگر آن با نامDynabook Kira V834 را خریداری نمایید که رزولوشن تصویری برابر با 2560 x 1440 دارد و اغلب امکانات آن با مدل قبلی یکی است منتها با این تفاوت که تنها 14 ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارد.
هر دوی این لپ‌تاپ‌ها از 20 نوامبر در ژاپن عرضه می‌شود و قیمت حدودی تعیین شده برای آن برابر با 1450 دلار آمریکا (حدودا 5 میلیون تومان) خواهد بود. کمپانی توشیبا نگفته ااست که آیا این لپ‌تاپ را در خارج از ژاپن نیز عرضه می‌کند یا خیر اما اگر عمر باتری آن به همین اندازه باشد امید می‌رود که توشیبا این کار را انجام دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۳۰
مجتبی نوروزی